Hopp hopp HOPP!

Publicerat: 2011-06-21 Kl: 20:29:06 | I kategori: Allmänt

Jag är verkligen i "hopptaget" nu :) Mamma tycker jag hoppar hela tiden.. Erikträning nu i em/kväll på Limit och Erik tyckte han såg stor skillnad på min "hoppridning" - tack vare all hoppning :) Det är ändå en "färskvara" att kunna rida på hinder och se rätt avstånd och snabbt kunna bedöma huruvida man ska rida på framåt eller ta tillbaks.

Jag känner mig dock MYCKET tryggare både på Demeter & Navange i hoppningen än på Limit. Det är precis som mamma säger "- Han är inte helt eftergiven och lydig för ryttaren". Jag var verkligen superpeppad inför passet men kände ganska snart då jag började hoppa att det inte alls fanns samma säkerhet och förmåga att ta de där snabba besluten som jag tex gjorde med Navange på fm.

Nu till en bildbomd!
Först gårdagens på Demeter :)


Regnade ganska kraftig då jag värmde upp :/
Dock inget som bekymrade Demeter som alltid har öronen skarpt spetsade framåt!

Galopp.. Visst ser hon ändå ganska "stor" ut.. Vi har ju alltid tyckt hon varit lite liten.

Sponsorhindret vi fick låna av Laxå Bruk under tävlingarna i helgen..
Som en katt!!


MaskUS - Ungdomssektionens fina hinder..

Regnbågsplanket!

Vet inte riktigt varför jag vrider mig så i språnget :/

Älskar den här bilden!!!
KANONFIN :)



Tyvär blev bilden tagen lite sent men iaf bildbevis på att hon hoppat muren också!
Tack Bella Segerlund som höll i kameran!

Tänk att vi fött upp en så fin liten "bebis".. OCH att JAG har ridit in och utbildat henne till vad hon är idag :)

Så till vår store man - NAVANGE - hästen med stort H


Muren



Duktig måste jag säga - han har utvecklats enormt.
Tyvärr inga fler bilder då Fia ansåg att hon inte var ngt bra på det men en videosnutt kommer här!

Fia hade gjort nått konstigt med inställningen därav gråskala på allt utom det gröna :S haha
Hoppar han inte fint?
Oxern låg på ca 1-110cm. Tror han kan bli en kanonbra hopphäst :) Han har ju stammen också.

Videosnutt på Demeter kommer här:


Fina hoppehästen..

Såklart har massa andra saker uträttats under dagen men jag måste nu packa allt till midsommar då jag imorgon åker till Ekelund och sedan stannar där tills på söndag :)

Kramar Madde
Kommentarer
Postat av: Emma Kjellin

Vad fin hon är Demeter. :D

2011-06-21 @ 22:15:04
URL: http://Parsival.devote.se
Postat av: christina

haallooo...update!!

2011-06-23 @ 20:40:42
Postat av: christina

haallooo...update!!

2011-06-23 @ 20:41:22
Postat av: Bella Segerlund

Inga problem! Ställer gärna upp som kamera man, bara att säga till ;)

2011-06-28 @ 20:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0