Crazy days!

Publicerat: 2011-06-04 Kl: 16:31:02 | I kategori: Allmänt

Sol, värme, hästar, vänner, tävlingar osv osv..

Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, jag vill ju verkligen göra minst ett inlägg om dagen men ibland finns helt enkelt inte tiden.. Igår följde syster med mig hem för en kväll på stan :)

Idag har jag ridit dressyr på utebanan i den stekande solen! Först Rangun som var superfin :D alldeles lycklig (och självklart svettig) då vi var klara. Fina seriebyten på böjt spår (!) i både vart 3:e och vart annat :) Gud va vi kämpat med dessa byten!!!! Äntligen börjar det flyta! Skam den som ger sig :)
Vi gjorde även en del piruettjobb där jag bland annat gjorde så att jag började i en skrittpiruett för att sedan övergå i galopp. Finhästen!!


Vänstersluta på framridningen i Söderköping

Söderköping igen..

Jag red även ett pass på Navange som skötte sig bra i värmen :) Fick bli en dusch för dem båda innan utsläpp. Igår då jag skulle rida kikade jag mellan hans bakben bakifrån, då hon som provade honom förra veckan gjorde detta för att se om han var jämnt musklad. Vi kunde då se att det var stor skillnad på insidan av "låret", nu är det nästan helt jämnt - en vecka senare!! Tog en bild men den ligger i mobilen så det får bli vid ett senare inlägg.

Ebba red en hopplektion på Grappan, hon fick fortsätta att jobba med att förändra galoppsprången emmellan två bommar som sedan också blev två små räcken. Mycket bra gick det, Grappan är ju ganska het vid hoppning, på distansen fick vi in både fem,sex och sju galoppsprång.

Ebba red även en lekktion igår som bestod av programridning på Gordon LB:1 & LA:1

Igår red även Stella lektion på Lady och Lisa F-E på morgonen på Karaat.


Mamma & Arrobell i Söderköping

På tävlingsbanan..

Imorgon ska jag åka ut och till Strömsholm och kika på SM-finalerna hade jag tänkt :D Ska bli skoj att se alla kürer.

Ska ladda upp filmer ifrån de senaste tävlingarna på tuben nu!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0