Pink is the shit!

Publicerat: 2010-04-08 Kl: 20:23:35 | I kategori: Allmänt

Hejsan!

Har nu ätit en supergod fralla med ost, skinka o grönsaker.. Fick nybakade frallor av Carina när jag lämnade av Ebba på vägen hem förut :D Supertack!! Till frallan gjorde ja en smoothie med lite olika frysta bär, mjölk och is..

Mmmmm..

Idag har det varit superstressigt! Det tog lite längre tid än jag  tänkt att hjälpa till när de skulle provrida Shadde, vilket också gick mycket bra så vi får se vad som händer där.. Sen red jag Limit & det tog bra mycket längre tid än jag räknat med då han är mkt motspänstig.. men till slut så vart han fin, efter en del varv i full fart efter att han försökt sparka, resa sig och skjuta mig ur sadeln.. :S Fick verkligen nytta av det jag lärde mig på spec Jamie i Tyskland.. Hade ju en del jobbiga pass på honom där nere..
Sen fick Rangun ett kort pass i ridhuset eftersom det snart var dags för Fia & pappa att åka med dem till Coco..
Precis som jag trodde så var det inga dumheter som Mille gjorde i söndags - han hade ont! Två ryggkotor satt fel och klämde på honom stackarn..
Rangun har jag inte fått veta om de hittade något på ännu..

Efter lunch så hade jag lektion för Ebba - Chanelen & Circe - Gent.. Det gick bra för både och jag hoppas att de vart nöjda.. Den där Chanelen är ju ingen helt lätt ponny som Carina Lindström köpt, väldigt het när man galopperar och speciellt när man ska bryta av efter galoppen då går det i 180 och solvalla trav :S men Ebba fick ganska bra ordning på henne ändå tycker jag.. Hon fick i avbrottet ta hjälp av små små volter för att lugna ner traven, hästar kan ju inte trava hur fort som helst om man tar ner dem på en liten volt för då tappar de balansen.. Så då hejdar de sig lite bättre.. De fick mest rida på en 20m volt där vi tränade på att minska och sen öka volten i skänkelvikning, i som jag kallar den "tuggummitrav".. Inspiration från clinicen med Patrik Kittel förra veckan där han red mkt långsam trav när han började trava fram hästarna.. Så tjejerna fick träna på mycket tempoväxlingar och speciellt den långsamma traven..

Direkt efter lektionen sprang jag för att ta in lite hästar, hade mkt bråttom eftersom jag skulle fixa naglarna kl.16 och när de hade ridit färdigt så var klockan nästan kvart i tre :S Vi kom iväg fem över tre då jag först lämnade Circe och sen var tvungen att tanka också innan vi fortsatte.. Slutade med att jag vart knappt 5min sen så det var väl ok ändå..
Naglarnaär jag iallafall mycket nöjd med :D Rosa vart det denna gång med vita, ljusorsa och ceriserosa blommor!

Närbild.. Vårigt och tjusigt!

Bye..
Kommentarer
Postat av: Maria

Haha men jag säger ju att jag inte kan sitta på honom!!! du får väl hjälpa mig...haha

2010-04-08 @ 22:07:58
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: sofia

väldigt snygga naglar..

2010-04-08 @ 22:39:57
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Mumsigt! :D

Vad fina naglar du har!

2010-04-08 @ 22:54:01
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: NF

Hej !

Vad tycker du om Converse ?

Fin blogg , Diggar den :)

KRAM

2010-04-08 @ 22:57:33
URL: http://nuurish.blogg.se/
Postat av: Maja

Mumma!

2010-04-08 @ 23:01:38
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Erika

Kolla på ettest.blogg.se ! :D Försökte mixtra med er design^^,

2010-04-09 @ 20:41:50
URL: http://nogg.se/shazli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0