Då var det valborg igen..

Publicerat: 2010-04-30 Kl: 17:19:45 | I kategori: Allmänt

Hejsan!

Kom hem för ca 30min sen, har nu städat lägenheten med Anders.. Skönt att inte ha så stort just när man ska städa!! Har tagit en bild på mina nya naglar iallafall!!!


Lovely nails!!
Idag har jag också matchat både örhängen och tröja. Hehe.. Nödvändigt i stallet :P

Red ut på Mille med Fia & Limit på fm.. skulle ta en lugn tur runt sjön eftersom Mille skulle skrittas i tre dagar, idag var ju sista dagen så lite trav vart det också.. samt en del dumheter!! han hann med många tvärvändningar, resa sig och allt möjligt innan vi väl var tillbaka.. 1h senare! brukar ta ca 40 min om man rider i normaltempo..
Idag var det 6st barn ifrån skolan de fick rida i ridhuset, två barbacka.. Vi hade med Jazza, Nejlika, & Grappan som egentligen inte är helt optimal eftersom hon är ganska stark och går fort men barnen gillar henne så det fungerar ganska bra men man måste ha en som leder henne.. Annars skulle hon aldrig sluta springa :S

Sen red jag & Fia unghästrundan på Rangun & Leo och jag red lite dressyr på ridbanan när vi kom tillbaks.. Stackars Leo hade svårt att hänga med i Ranguns skritt genom skogen..
Efter det var det Demeters tur i ridhuset.. Hon var SÅ FIN! Duktiga tösen.. Idag hade jag det raka gummibetett igen och hon slog inte med huvudet en enda gång, hade även en lite mindre martingal på.. Red henne i ca 20min, inte så länge men hon fick gå på ganska bra så hon var lite svettig sen.. Hon är så rolig att rida för hon är så arbetsvillig och självgående, finns ju inget värre än en lite trög unghäst man vill att de ska gå på ordentligt framåt.. Hellre lite för mycket än tvärtom. Jobbade lite extra med galoppen, bara andra gången hon galopperades uppsutten, och spec i höger varv då hon helst ville fatta vänster galopp.. Hon gjorde också ett mycket tjusigt byte! hehe det ska börjas i tid ;)
Den hästen stiger iallafall i mina ögon för varje gång jag ridit henne nu! Lagom storlek också..

Nu ska jag duscha och sen blir det väl lite mat hoppas jag, om vi kan komma överens om vad vi ska äta förstås.. Sen får man se vad vi hittar på ikväll, blir troligtvis en ganska lugn hemmakväll..

Trevlig valborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0