Nu tjatar jag på igen....

Publicerat: 2017-03-16 Kl: 22:04:27 | I kategori: Allmänt

Jag har ju som ni märkt som läser bloggen hakat upp mig på hur ojämlikt vårt samhälle fortfarande är beroende på vilket kön man är född till.
Så här kommer en grej till:
Igår kväll läste jag något häpnadsväckande på nätet. Djurgårdens damhockeylag skulle spela SM-final på hovet men nu har AIK:s herrlag gått vidare till slutspel och då måste de få spela där så SM-finalen flyttas till någon liten arena som jag aldrig hört talas om.
Låter helt absurt för mig. Jag förstår att de drar mera folk men kanske beror på att man prioriterar det andra könet alltid vad det gäller TV sändning osv.
Det finns mycket att förändra helt enkelt.
 
Men nu tillbaks till vår verklighet här på Ekelund. Jag börjar ju som sagt återfå mitt rätta friska jag och jobbar på är inte ännu uppe i normala antal hästar (rida) börjar känna mig klok.....
Lyckan när den rödhåriga damen Demeter har gått att rida två dagar i rad och jag har hoppat båda gångerna. Idag har jag även varit ut i skogen med Melete -vilken lycka även om det finns i bakhuvudet att inget får hända hon har ju ridits ut men på vägen då jag varit noga med underlaget.
Får ju nu jogga 15 min =trav om dagen hon är så rolig att rida!
Eftermiddagen har tillbringats i Eskilstuna då transporten var tvungen att repareras så då passade jag på att shoppa lite också.
Det är ju inte varje dag man sätter på sig andra kläder än ridbyxor..
 
Idag har även köket kommit som vi beställt till vårt nya projekt huset som vi ska ha till uthyrning det kommer bli så fint och som sprillans nytt!
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0