Tyst som i graven..

Publicerat: 2017-01-24 Kl: 22:24:35 | I kategori: Allmänt

Hmmm dålig uppdatering här.. Tiden tryter kan jag lugnt säga.. Borde egentligen sitta och skriva ut mail till mina Grönt kort kursare men inser att jag inte kommer orka skriva till alla ikväll ändå så kan lika gärna spara tills imorgon kväll..
Tar lite tid att skriva ett personligt mail och lägga in de frågor som de missat helt eller delvis på så de vet vad de behöver repetera oavsett om de klarat provet eller ej. Jag har många "strängar på min lyra" som man väl brukar säga, fler ska det bli hade jag också tänkt - nu i vår ska jag söka in till SRL II som sedan börjar till hösten. Och så har jag den f*rbanade E-kortet hängandes över mig, måste ta det nu verkligen..
 
Syrran & jag har ju hållt ställningarna nu när mor o far varit på långledigt - tiden har som vanligt gått fort och jag är glad att vi klarat oss från större incidenter och oväder. Imorgon är de åter på svensk mark någon gång på kvällen. Så torsdag blir väl någelunda som vanligt igen :) 
Johanna som jobbar halvtid vanligtvis har gått upp och jobbat 2h extra dessa dagar som de varit borta och Anna har fått ta en del av mammas grupper. Jag själv fick tisdagarna 3 grupper i tre tisdagar, samt en lördag 2 grupper, andra lördagen fick Anna som även tagit 1 söndag 2 grupper, två  måndagar 2 grupper, Fia har tagit onsdagarna 2 grupper i tre onsdagar. Jenny som vickar för Anna var 3:e söndag fick mammas 2 söndagsgrupper en sön. Så lite pyssel att få ihop allt men vi är rätt rutinerade vid det här laget, och vi har även fått in en extra hjälp som började precis innan de åkte på semester. Ann-Sofie som är elev här jobbar extra i stallet 3 dagar/vecka, de dagar Anna inte kan. 
Jag och Fia har ju fått kapa ner lite på ridandet men tycker ändå vi hunnit med rätt bra. Sofia har ju mycket bokföring som vanligt och jag får en del extra uppgifter från pappa - ställa fram foder varje dag, harva ridhuset, sanda när det är isigt, ploga (något jag sluppit denna gång - GLAD!) samt ev skobekymmer vilket vi också klarat oss ifrån tills idag då en inackordering kom in med en sko på trekvart som jag fick slita loss.
Man blir allsidig på den här arbetsplatsen!!
 
Nu blir det sovdags!
 
Kram Madde 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0