Skärpning...

Publicerat: 2016-11-28 Kl: 18:37:13 | I kategori: Allmänt

Elton på väg!
 
Tiden rinner iväg och november är snart slut.
Jag tror alltid att jag ska hinna med mera än vad jag gör så har det nog alltid varit och bloggen har därför fått vara lite i vila....
Den senaste tiden har bestått av en hel del umgänge som man inte alltid hinner med.
Började med torsdagen då vi fått biljetter till Friends på kvällen. Får nog lov att säga att inomhusfälttävlan var väldigt kul att se. Herregud vad de red när man trodde att nu kan man väl inte rida snabbare så kom det in någon ny och red i full fart.
Att de vågar! Det såg väldigt kul ut och vilka fantastiska hästar.
Träffade på en hel del människor och gjorde även lite shopping.
Fredagen gick bilen till Kungsörstorp dit vi åkte med ett par kompisar och sov över samt åt ett fantastiskt julbord. Jag och Jocke shoppade sedan väldigt mycket lampor i Eskilstuna på vägen hem. Vår nya sadelkammare är lite mörk på sina ställen och det märks nu när solen går ner mitt på dagen.
Kvällen firades i  Strängnäs på ett nytt julbord tillsammans med släkten och söndagen firade vi Madde i förskott.
Imorgon är den riktiga dagen!
Ridning har det inte blivit i helgen varken för mig , Sofia eller Madde.
 
Idag så var det full fart igen har töm kört 3 hästar och ridit två.
 
På förmiddagen så var det dags att ta farväl av Sir Elton. Det har ju varit klart sedan länge men köparen hade ej möjlighet att hämta honom förrän idag. Han bor numera i Motala.
Stort tack för dessa år du arbetat hos oss. Vi hoppas och tror att han kommer passa fantastiskt bra med en ägare. Det finns många som kommer att sakna Elton då han alltid varit en supersnäll häst här på ridskolan.
 
Imorgon ramlar det in en ny i stallet. Jocke sa på lunchen att få se hur länge boxen blir tom.....och jag o Madde sa att det kanske inte blir så länge.
Mer info och bilder utlovas.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0