Härlig hoppdag med uruselt väder........

Publicerat: 2016-11-01 Kl: 22:18:33 | I kategori: Allmänt

 
Tur att man har ridhus i alla fall....Dagen började med att jag lagade lunchen - visste att ingen skulle hinna laga mat idag eftersom vi hade Erik Berggren här och Jocke var upptaget med annat.
Skitväder redan på morgonen när man vaknar. Ostyriga hästar vid utsläpp och insåg raskt att vi måste vid så här dåligt väder ha ett annat tänk så att inga olyckor sker. Svårt i blåst att ringa efter hjälp när man tappat tex en fölunge....
Hoppningen var som vanligt suverän och riktigt kul. Det känns så bra trots att min gamla kropp var sliten så idag fick jag hoppa med nackkrage men det funkade riktigt bra dessutom var nacken tom bättre på eftermiddagen.
Så fina hästar vi har!
Idag var vi ganska många som hoppade först ut var Madde och Taylors Joe, Sofia på racer-Pebbles, jag och Demeter, Anna på Magic samt Lovis på sin Doris. Alla gick mycket bra och fick bra hjälp.
Andra gänget så bytte jag till Helios, Madde till Siri, Sofia till Pommes och så kom Ylva och Kajsa från Nykvarn med sina fina hästar.
Jag log nog mest hela tiden så kul så blir man ju extra glad när man ser finaste Siri - oj vad hon kan hoppa tror hon log hela tiden också!
 
Vi fick lov att ta in hästarna efter hoppningen. Flera hästar frös Thaleia var riktigt frusen trots att hon fick täcke på sig i morse.
Har haft roliga lektioner ikväll med duktiga elever alltid kul att stå i ridhuset då.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0