Hästar-hästar-hästar och mer hästar...

Publicerat: 2016-05-04 Kl: 22:44:23 | I kategori: Allmänt

Just nu ganska trött på ups and downs.
Dagen började bra med tre hästar ridna Helios, Mickis o Elton och sedan privat lektion för "mina" äldre damer från Sdertälje så härliga!
Man är aldrig för gammal för att ta upp ridningen igen och duktiga är de.
Sedan var det bara att kasta sig i bilen för att åka till bästa Mads. Vilken tränare och vilken inspiration man får och dessutom är han rolig så man får skratta också.
Fick mycket beröm och många aha upplevelser idag och mycket att jobba på. Nu far han iväg och det dröjer 3 veckor innan vi får träna igen. Lite scarry för nu måste jag verkligen se till att ha min lilla fina fux rakriktad nästa träning för oj vilken skillnad det blev idag. Fick ordentligt med läxor kan man säga och nu blir det mycket träning utan stigbyglar....
Hann precis hem o slänga i mig lite mat innan mina lektioner tyvärr så fick jag ett samtal att en inackorderad häst var dålig -kolik.
Så veterinären har varit här hela kvällen och tyvärr var hästen så dålig så den är på väg till Strömsholm Jocke kör och Jossan och hästägaren är med.
Hoppas verkligen att det går vägen....
Så jobbigt med kolik och att se hästar ha så ont.
Tuff dag med andra ord och imorgon är det ponnyhoppning på Ekelund.
Ann
Mickis
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0