Trött men nöjd.....

Publicerat: 2016-03-06 Kl: 22:24:48 | I kategori: Allmänt

Tre starter och två placeringar. Så nöjd med mina hästar men Melete får nog guld stjärnan idag. Det kändes så bra och faktiskt bättre än siffrorna visade.
Men det är ju en bedömnings sport jag kan ju som ryttare ha en känsla och domaren upplever något annat.
Melete kändes så avspänd men även jag själv hade verkligen bestämt mig för att inte överrida bara för att det var tävling.
Känns så bra inför detta tävlingsåret 2016!
En placering blev det på min fina gula i alla fall.
Nästa häst var Helios han skötte sig bra men jag fick två stora missar dels högerbytet i serpentinbågarna samt höger bytet efter mellangaloppen det sista fick jag noll på med kofficient 2 så det kostar ju massor och det andra fick jag fyra på också kofficient 2.
Men vilken stjärna han är trots allt - igår när jag kom hem från Mässan så gick han blåbärshoppning med en mycket liten tjej och efter hans start idag så var det barnlektioner som han gick med i.
Vilken fin lektionshäst!
Demeter hade jag inga större missar typ en annars helt ok och en tredje plats. Helt nöjd med henne då jag kan rida på 66 % och inte vara nöjd med känslan men att hon skötte sig bra - jag skulle ha ridit bättre helt enkelt för en bättre känsla.
Efteråt var jag rätt gråtmild då det betyder så otroligt mycket för mig med allt arbete och träning man lägger ner. Men sådan lycka att ha två så fina hästar efter min fantastiska Arro Bell.
Avslutat dagen med mina kvälls lektioner så nu sover jag gott!
God natt
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0