Hoppdag idag...

Publicerat: 2016-03-29 Kl: 22:30:26 | I kategori: Allmänt

Kul hoppning idag även om vi blev senare då vi var flera med idag än vanligt.
Började  med Demeter och det blev riktigt bra emellanåt. Nästa grupp var det dags för favoriten Helios. Då ingen nappade på att hoppa banan när vi värmt upp sa jag att jag kunde börja.
Eriks kommentar att jag lägger ribban på hur det ska se ut....vilket jag gjorde första hindret var en oxer med vattenmatta och Helios är ju lite tittig så han hoppade upp sig och sedan skulle vi vända kort väg vänster men Helios han fick ju syn på ett hinder bakom och jag hade inte en chans han klippte den oxern bakifrån.
Han vill verkligen hoppa den hästen!
Det är verkligen superkul att hoppa. Hade ju inte hunnit hoppa sedan förra träningen tyvärr då det hänt lite väl mycket här på gården sista tiden men det kändes ändå väldigt bra.
Jag har ju ett behov av att hoppa ofta - hoppning är färskvara så ju oftare desto lättare att hitta känslan.
Har varit på återbesök hos kiropraktorn på eftermiddagen och fick godkänt då jag var mycket bättre men så har jag ju också varit ledig några dagar....
Mina ridgrupper har alla ridit dressyr ikväll och det har gått riktigt bra.
Först grundridning och lösgjörande arbete därefter rakriktning ¨på medellinjen.
Så glad över alla fina hästar vi har och duktiga elever.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0