Söndag!

Publicerat: 2016-01-10 Kl: 16:56:05 | I kategori: Allmänt

Ledig söndag idag, blev lite sovmorgon till 8.. svårt att sova längre när man normalt har klockan på 05.25.. Hästarna har vilodag idag så de strosar bara i hagen hela dagen :) 
 
Jag har varit väldigt dålig på uppdatering sista veckorna.. Sorry för det..
 
Så får bli en liten resumé av hästarna för närvarande:
 
Min fina San Rocco har lämnat gården och flyttat till en familj utanför Göteborg där han nu får vara kung och nummer ett. Vi har fått meddelande att det går utmärkt och att han trivs kanon - lycka!! :)
 
 
Rangun trimmas på som vanligt, harju som ni kanske vet beslutat att sälja även honom OM rätt köpare dyker upp. Han är min prins och har funnits hos oss i väldigt många år nu, under hösten blev han lite åsidosatt då jag fokuserade mer på Mille. Att följa med till Segersta osv, även Rangun förtjänar att vara nummer ett och jag vill inte känna atrt jag inte hinner med honom som jag borde. Då vi har haft så mycket under det gånga året och även nu fortfarande har väldigt mycket hästar som ska hinnas med att ridas och utbildas. 
Jag har haft en del intressenter men ingen som det klickat med, han är dessutom en lite komplicerad häst att rida även om han är genomsnäll. 
 
Mille och jag har haft ett bra år 2015 även om vår sista tävling blev totalt bottennapp.. Vi avancerade hela vägen upp i Intermediare I på rätt skapliga procent 66% i vår Kür. Han trimmas nu vidare för att bli starkare på denna nivå, mycket styrka behövs fortfarande i piruetterna bland annat. Piaffen börjar dock bli riktigt bra och han gör den lätt och tycker framförallt att det är väldigt roligt! Passagen har vi lite svårare med - tvärtemot Rangun som har lätt för passage men lite svårare i piaffen. Jag har även börjat nosa på ettorna men det är svårt  som tusan eftersom de inte sitter hos mig heller. Man måste vara så extremt snabb i sin hjälpgivning..
 
Det var mina killar det <3 
 
Sedan i slutet av november har vi en häst på utbildning som jag har huvudansvaret för - Badboy, ja han är inte så tokig som han låter med det namnet. Riktigt fin häst och jag är lite småförtjust i honom helt klart. Han ska säljas är planen då han är för liten för sin ägare, växte inte som hon hoppats, strax under 160cm nu.
Inga bilder tyvärr, men kanske kan fixa imorgon, vi ska denna vecka göra film på honom också till annons. 
 
Förutom dessa så rider jag ytterligare ett gäng om dagen beroende på hur dagschemat ser ut.. Winnie som är uppstallad hos oss rider jag minst 1/dag vecka. Skolponnysarna Boss och Seamie rider jag mycket samt även de övriga beroende på. 
Den kommande veckan ska vi även få lite fart på Samoa igen, hon är så ledsen att inte hon får jobba som de andra. Det märks så tydligt på henne och vill krypa upp i knät på en när man ska greja med henne. Så planen är att rida på i åtminstonde de tre veckor som är kvar till jag åker på semester så får vi se sedan. Hon ska ju ha föl i början av sommaren. 
 
Vi hade ju planering för skolhästarna i fredags och imorgon är det dags för fina Mr Magic att få jobba lite dressyr med mig igen <3 
 
Jag ska nu se till att skriva av mig betydligt oftare än vad som blivit sista tiden så ni får gärna komma med önskemål om vad ni vill se eller läsa om här i bloggen?
 
Kram Madde 
Kommentarer
Postat av: mathildaliv.blogg.se

Så fina bilder!

2016-01-10 @ 19:29:53
URL: http://mathildaliv.blogg.se/
Postat av: N

Skulle vara kul att få läsa lite om vad som planeras för hästarna jobb mesigt. :)

2016-01-12 @ 16:28:21
URL: http://nouw.com/vesterbergnatalie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0