Rid weekend!!!

Publicerat: 2016-01-02 Kl: 21:42:13 | I kategori: Allmänt

Ja nu är det lördag kväll och en hel dags läger är över. De har ridit 2 pass var och eftermiddags passet då gick hästarna superbt!
Så nyttigt att rida två pass per dag.
Vi har haft uppsutten teori efter lunch jag o Madde. Vi visade var sin häst jag Melete som nu när det är nytt år är 6 år. Madde Ballycotton Lady som räknas som 7 år.
Mycket fin ponny som ju inte är utbildad speciellt länge men så fina gångarter och hoppar super en riktig stjärna.
Imorgon är det dressyr på fm och så ska en grupp hoppa på eftermiddagen.
Efter alla hade ridit idag så hann jag med ett pass på Demeter och hon är verkligen så rolig att rida.
Allt börjar falla på plats nu och jag tror verkligen att i år är VÅRT år. Galoppen har utvecklats enormt och piruetterna är inte långt borta. Längtar verkligen efter att åka och träna för Mads så snart som möjligt.
 
Därefter en tre rätters middag så nu är man mätt och glad.
Blåst har det gjort på Ekelund idag så man är ganska nerkyld.
 
Alla hästarna som måste registreras i Sverige är nu ID kollade det gjorde vi i onsdags så nu ska bara alla 14 pass skickas in till olika avelsföreningar. Får ta tag i det efter helgen!
Blir några papper att fylla i.
Även pappers jobb då det ska göras rid planering för grupperna innan ridskolan börjar.
Hästen i mitt liv och nu har han gett mig två nya!
Ann
Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg häst! Vad är det för stam? :)

Svar: Min gamla Arro Bell som dog i somras e: Anart- Stove Friend xx- Chick - Esquire xxHan blev 24 år och är pappa till båda mina ston. Tävlat tom Svår dressyr.
Ekelund

2016-01-07 @ 20:09:49
URL: http://pixans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0