Kallt när det blir varmare?

Publicerat: 2016-01-25 Kl: 22:27:58 | I kategori: Allmänt

Ja då är det + grader igen och konstigt nog så känns det kallare för det blir råare luft. Dagen har varit som alla andra måndagar i full speed med andra ord.
Hann tyvärr ej med allt som jag tänkt mig trots att jag hade en plan men ibland så spricker det - eller ganska ofta när man håller på med hästar.
Måndagar brukar vara lika med dressyr hann i alla fall med mina guldklimpar var väl inte helt nöjd med Demeters pass blir lätt så när vi haft en hög lägsta nivå och man hela tiden vill mer.
Berodde nog mest på min egen förmåga och tajming. Men kanske inte ska börja dagen med henne då det krävs mer tajming ju svårare rörelser man rider.
Melete byter ok till vänster oftast rent men svårare till höger men idag blev det ett par bra.
Min tredje stjärna Helios kändes fin så rolig att rida är som en gammal trött lektionshäst på väg ut till ridhuset och ännu mera när man ska fram till pallen för att sitta upp men efter uppvärmningen åh så härlig!
Elton som jag också har hårdträning med skötte sig bra.
Eftermiddagen hann jag med Mickis också men sedan sprack schemat då jag hade tänkt hinna klippa en häst också. Får väl bli imorgon...
Tisdagen då är det hopp på schemat för hästarna. Onsdag då är det  dags för Mads på Segersta....
Ikväll har jag invigt min nya jacka både snygg och varm. Nu har alla i personalen likadana jackor utom Jocke så jag får väl se om jag kan hitta en åt honom också.
Se om jag kan ta en bild imorgon....
Sofia och Pebblan oj vad många timmar Sofia lägger på denna speciella häst för lätt är hon inte. Men så där ser hon ju verkligen lugn ut eller vad säger ni?
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0