Ännu en måndag...

Publicerat: 2016-01-18 Kl: 22:51:28 | I kategori: Allmänt

Tack vare eminenta Jossan så hann jag med 6 hästar idag känns i kroppen kan man säga. Mina egna har vilat i tre dagar och Melete känns det ingen skillnad på men Demeter blir lite tjafsigare men blev bra.
Helios kändes fin och Elton blev fin....till slut.
Red även en inackorderad ponny vars ägare är utomlands och det gick bättre än förväntat och Mickis är så rolig att rida en bra häst att träna på att släppa benen vilket jag tränar hela tiden varje pass men det blir så stor skillnad på Mickis. Tänk vilken skillnad det blir på hästarna när man inte klämmer.....
Alla hästar har jobbat så bra på lektion idag också markarbete med bommar i klossar lågt och bara hitta rytmen i galoppen i olika vägar. Med ett galoppsprång mellan varje upphöjd bom.
Imorgon är det hoppträning för Erik och på onsdag Dressyr för Mads!
Kylan är mindre och jag har idag invigt mina nya vinter ridstövlar som jag inhandlade på Hööks i fredags och de känns bättre än jag förväntat mig se om det funkar lika bra att hoppa i dem imorgon.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0