Ytterligare en vecka har gått...

Publicerat: 2016-02-21 Kl: 22:28:07 | I kategori: Allmänt

Sitter framför TV och tittar på Ted Gärdestad vilken musik han skrivit!
Äntligen börjar jag känna mig som vanligt. Går nu på en massa penicillin så värken är nästan borta eller jag har ju haft ont i hela käken under som över upp i huvudet.
Så nu hoppas jag att kommande vecka går på räls...
Helgen har varit händelserik.
Igår kände jag mig något rubbad efter en lång dag från 07.00 så bestämde jag mig vid 17 tiden att nej jag orkar inte ladda om och rida.
Gick upp och åt semla från Printz bageri i Stallarholmen. Tänkte att hur ska jag orka rida tre hästar imorgon när jag har möjlighet att sova.....
Så stärkt av lite socker så gick jag ner och red senare på kvällen på den SUPERFINA Helios tänk att man kan bli så lycklig av att rida honom.
Sovmorgon idag vad händer vaknar med tuppen får ett sms senare från de som fodrar att Karaat är dålig.
Så känslorna har svallat under dagen men från att jag trodde att det här är illa så tror jag att det löser sig.
Hittade till slut ett litet sår (han är rejält tjock i ett bakben). Tur att jag har en så bra veterinär att bólla med och Tove kommer ju på tisdag så får hon titta på honom. Har ikväll lagt jodopax omslag.
Har ridit mina finaste idag. Antar att jag låter tjatig men de gör mig lycklig hela tiden.
Melete blev en hel del fina byten på. Sedan min vackra fux som just nu känns så enkel att rida. Tänk att bara gå in på kvartslinjen och rida en bytes serie i vart tredje hela 80 m ridhuset så enkelt.
Nästa helg är det tävlingspremiär för 2016. Då rullar ekipaget till Katrineholm med Demeter och Helios.
Helgen därpå har klubben premiär som arrangör 2016 så då blir det tävling igen.
Onsdag så kommer Madde o Anders hem!
Hade tänkt att lägga in några nya bilder men det är inte lätt att få in något i min dator
Har avslutat dagen med två ridgrupper som ikväll överträffat sig själva allihopa. Så kul när det går bra för alla det var hoppning idag och jag hade en övning där de hoppade en liten bana med en upphöjd bom före alla hinder med ett galoppsprång emellan och två och tre för att träna känslan på att behålla rytmen i anridningen.
Så glad över alla fina hästar vi har också.
Superstar Jake med matte Charlotte
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0