Kan hästar göra en på dåligt humör.....

Publicerat: 2016-02-01 Kl: 18:48:14 | I kategori: Allmänt

Ja ibland faktiskt har denna dag hunnit rida 6 hästar varav 5 skötte sig men den sjätte då gav jag upp....inte ofta jag gör. Kände att mitt tålamod var bristfälligt och att min kropp inte pallade med så jag satt helt enkelt av.
Tur att de andra gick bra.
Men att det kan påverka en så jag är fortfarande irriterad.....inte min grej att ge upp. Får prova med töm körning nästa gång.
Idag har det varit bytes serier i både vart tredje och vart fjärde med min pärla Demeter och det känns verkligen vem som är pappa till henne. Morfar Troll var ju också väldigt bra på byten.
Jens Fredricsson red honom två ggr åt oss på hingst visningar och han sa att han har 4 gångarter skritt, trav galopp och galopp ombyten för att stila så red han emot en oxer på ca 1.40 och gjorde seriebyten innan.
 
Men det var tjurigt i början med Demeter men det berodde mest på at hon blev spänd och stark.
Imorgon ska det hoppas igen för då kommer Erik då ska jag inviga mina nya ridbyxor som Sofia beställt. Tur det för jag kommer sällan iväg till någon butik.
 
Har även hunnit med kontorsjobb planerat och gjort lappar till dagläger både på sportlovet och påsklovet. Samt för blåbärshoppning som vi ska ha 5 mars.
Vi ska köra ett annat koncept där vi har gemensam framridning i grupp och därefter hoppar var och en banan och sedan tar vi ett nytt gäng så det blir grupper om 6 ryttare. Lägsta höjd så lågt det går att bygga och högsta höjd 50 cm.
Förra pay and jump var ju lite dramatisk med en del avramlingar så nu gör vi ett nytt försök på ett annat sätt så kan de som är mer vana och vill hoppa högre rida på vanliga pay and jump.
 
Madde och Anders har nu kommit fram till Thailand
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0