I'm back!

Publicerat: 2016-02-28 Kl: 18:40:40 | I kategori: Allmänt

och lazy days is over..
 
Mina fossingar på färjan mellan två öar på semestern <3
 
I onsdags landade jag på svensk mark igen och for direkt till Ekelund!
Nu har det gått några dagar och man börjar komma i fas med dygnsrytmen, insåg vid denna hemresa att att resa på natten inte är att rekomendera då sömen blir så påverkad då man omöjligt kan få nån vettig sömn att tala om i en flygstol..
Fantastiskt varmt och slappt har det varit dessa veckor - välbehövligt break från verkligheten, helt underbart att komma hem till vårfeeling också. Så ljust både på morgonen och eftermiddagen :)
 
Och att komma tillbaka till stallet där vår fina sadelkammare snart är klar för invigning tack vare min grymma far som fixar och donar med allt, helt kär i bänkskivan som han byggt och målat/lackat själv (!) Supersnyggt!
Bänkskåpen är också nästintill färdiginredda, vet inte om vi ska ha någon hylla i skåpet under handfatet också.. Det var ju slut på skäpluckor när jag var på Ikea så det blir så fort vi får tid en tur dit igen för att köpa in resterande delar :) 
Anders ska också sätta kakel på väggen under fönstret och så får vi se om det blir kakel umed väggen i övrigt elelr om vi ska sattsa på att utseendet så långt det går och sätta plexiglas istället. 
Det finns så mycket och så många beslut som ska tas, vore ju lättare om det inte fanns så mycket att välja på.
Pappa har även svettsat läckra stövelhängare av gamla hästskor, idag kom han dock på att han borde gjort på ett annat sätt för att spara mer plats så tror han ska prova göra enligt hans nya idé då han ändå inte gjort hängare till alla stövlar ännu. 
 
Här hänger våra träns prydligt på rad :)
 
Satte såklart igång hästarna så snart jag landat! 
Mille är såklart helnöjd över att få jobba och vara i centrum igen - han blir alltid på väldigt dåligt humör om han inte får tillräckligt med sysselsättning och gos.
Han känns fin och jag joggade honom ons-tor och i fredags blev det lite mer riktigt jobb, igår var vi ute på en härlig långtur i snön och vårsolen - sjult laddad och spänd häst! 
Idag trimmade vi dressyr i ridhuset på em - kändes fin från början men blir ju bara mer på ju längre man rider den där hästen - Duracell-häst!
 
Rangun har också känns riktigt trevlig sedan jag kom hem, tre dressyrpass och en tur ut har vi hunnit med - idag blev det vila. 
Badboy har fått en välbehövlig vila och han känns kanon :) Så han ska ut på annons nu så får vi se om det blir något napp, sjukt fin liten häst. 
 
Mina elever har varit ivriga att får rida igen sedan jag kom hem - Ebba har hunnit med hela tre pass! :P Igår fick hon testa nyförvärvet Killy (vet inte hon det skulle stavas så) jag har bara sett ponnyn vädligt kort vid avslut med jossan tidigare i veckan så även för mig var hon ett blankt blad.
Hon förvånade nog både mig och Ebba, supertjusig ponny med många kvalitéer. Vi började basic som vanligt - övergångar och åter övergångar. Sedan skänkelvikningar och förvänd galopp och det satt som ett smäck. Hon är dessutom väldigt trevlig o go att ha att göra med på alla vis. Vi tror och hoppas att hon kommer bli en kanonbra skolponny!
 
Kram Madde
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0