Ännu en dag ett liv...

Publicerat: 2016-02-02 Kl: 17:46:03 | I kategori: Allmänt

Nyss ätit lite mat innan mina lektioner ikväll. Idag är det tre pass har de senaste veckorna haft så många avbokningar så att jag slagit ihop de två första. Dels för att korta tiden men vi har också haft hoppning och kl 18 har både jag o Sofia lektion samtidigt så då får man sämre med  plats att bygga på.
Tänk vad härligt det var när ridhuset var färdigt den första delen och man kunde rida på 20 x 40 m. Nu tycker jag att det är litet....
Det blir nog svårt att slå ihop mina grupper framöver för det har ramlat in fler nya elever och det är i princip på tisdagar i mina två första grupper som jag har haft plats.
Idag har jag trots att vi har hoppat hela förmiddagen hunnit med 4 hästar totalt. Så lite trött är jag i kroppen.
Hoppningen gick riktigt bra Demeter kändes super och det kändes enkelt helt enkelt en bra känsla. Mina tankar går nog till att i alla fall starta hoppning på henne här hemma på meetinget. Vore coolt då mina dressyrkompisar i min ålder nöjer sig med att trava cavaletti på sina hästar.
Att hinna med att åka iväg är väl inte att tänka på. Jag är glad om jag kan hålla min tävlingsplan i dressyren och komma iväg på de tävlingar jag planerat det närmsta halvåret.
Då vi är kort om folk så hoppade jag Melete idag igen istället för "min" super hoppare Jacqueline. Annars hade det varit svårt att hinna med det som måste göras. Oj vilket tryck det var i henne idag.
Jag kände mig mycket modig då det är väl mycket adrenalin påslag att hoppa och känna att man inte har super koll. Har ju tyckt att det varit svårt eftersom det inte varit så mycket tryck i henne men jag fick tillräckligt av det idag kan man säga.
Dessutom så känns det bra att hoppa henne när jag har tillfälle att få hjälp av Erik.
Finaste Melete
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0