Äntligen träning på Segersta...

Publicerat: 2016-04-06 Kl: 22:58:51 | I kategori: Allmänt

Jag behövde verkligen lite/mycket hjälp då jag de sista dagarna haft en svacka i ridningen. Rider och rider och rider lite till igår var det ingen bra dag på mina egna fina hästar och det är inte lätt när man kör fast.
Har ridit en hel del denna veckan 5 om dagen sliter på kroppen.
Började med Melete idag och det blev ett tufft pass men vilken skillnad det blev. Det blev ett betydligt längre pass än planerat. Får se till att behålla känslan och fortsätta rida på samma sätt.
Säger själv till alla mina elever sluta klämma med benen se till att hästen tar skänkeln direkt. Är ju inte så svårt att få hästen svara dåligt på hjälperna räcker att använda dem för mycket och hela tiden......man vet det men ändå så är det svårt att vara konsekvent.
Sedan var det dags för Madde o Millet och Mads red honom en stund oj vad han är skicklig vilka fina piruetter och Det lyckades Madde bra med också. Så fin han är Millet!
Demeter fick Mads också rida oj vad fin hon blev och jag red henne efteråt också. Så bra med en tränare som gärna sätter sig upp och hjälper till när man får problem. Nu är jag så taggad igen.
Men helt plötsligt var ju klockan väldigt mycket för detta tog sin lilla tid och vi kom inte därifrån förrän 17.30 så jag var hemma strax innan mina lektioner och hade då två hästar att ta hand tur att Jocke gjort en burk med mat som jag kunde äta i ridhuset.
Tur att detta är väldigt kul och helt klart värt att jobba långa dagar när man får hålla på med det man vill!
Detta är ju några år sedan......finaste hingsten som gett mig mina två fantastiska hästar. Känslan att fått förmånen att få ha denna fina hingsten är svår att beskriva även saknaden...
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0