Torsdag

Publicerat: 2015-09-24 Kl: 22:42:00 | I kategori: Allmänt

Torsdagen är avklarad! 
Bra dag även om den blev långt ifrån som planerad då vi fick ställa in Segersta trippen då mamma blev dålig - hon hoppas innerligt att hon kan rida på Strömsholm imorgon ändå 😅
 
Så på fm red jag dressyr på ett gäng men började ut i skogen med min bruna prins = nöjd kille!
Seamie var sedan döfin! Snacka om spikrak utvecklingskurva uppåt för den ponnyn. Ikväll har han gått med i min ungdomsgrupp med bravour också.
Boss var också fin - vi tragglar framdelsvändningar och skänkelvikningar. SÅ viktigt att hästen (och ryttaren) behärskar fram- och bakdelsvändningar innan man går vidare till skänkelvikningar och såsmåningom skolor. 
Själv anser jag mig lite av en expert på fram-/bakdelsvändningar. 
Hade en väldig bra (eller ja säkert många olika) men en som utmärkte sig lite var nog en väldigt fin ponny jag hade förmånen att få tävla då dottern tröttnat/växt ur honom. 
Ägaren/mamman ansåg iaf att just bakdelsvöndändningar var hans "paradnummer" 😃 
Tyvärr har jag haft lite svårt med dem just på tävling i PSG nu senaste tiden. Har lagt extra jobb på skrittpiruetterna med Mille sista veckorna och vi har lätt för dem o gör dem för minst 8:or på träning nu - gäller bara att hålla samma linje på tävlingsbanan.. 
Med Rangun som lätt bromsar sig och vi har lite svårt i den samlade skritten väljer jag hellre MsvA då det ej är skrittpiruetter där - strular det så kan man ju undvika klasser med svårigheterna tills det verkligen sitter på träning. 
Blir så lätt en ond cirkel av det annars 🐴
 
På em red jag lilla Marko också - perfekt skolhästmodell och börjar nu tagga ner och vara lagom framåt 😀 Mille fick jag trimma på egen hand, var väldigt på och stark idag efter först markarbete i tisdags och så vila igår.
Sötnosen 😍 
 
God natt!
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0