Ledig tid

Publicerat: 2015-09-05 Kl: 14:04:40 | I kategori: Allmänt

Nu sitter ja i bil i regnigt väder mot Stockholm för att fira Anders födelsedag i efterskott tillsammans med hans syster. 
Beordrad att sova så länge som möjligt så 07.45 ringde larmet. Mockning o fix innan lektioner 9.30-11.30 - sällan ja har lördagsgrupperna så det var kul och flera nya elever jag inte träffat innan 😃 Passade på att vara på utebanan då den är blöt av allt regn och så strålande sol från blå himmel! 
Nästan en HEL KÄRRA med dynga klämde hästarna ur sig på 2h (!) 
Tänk om vi inte mockade så noga som vi gör - underlaget skulle må skit bokstavligen! Tack vare mockningen spar vi inte bara på hästarnas slitage med att gå på dåligt underlag utan såklart även att inte behöva byta underlaget så ofta. Många ridskolor byter underlag ca vart annat år.. Där finns dock oftast kommunen med och finansierar.. Att byta underlag i både ridhus och utebanan skulle nog alla gånger kosta runt en halv miljon (!) 
Tänk på det och hjälp gärna till att ta några högar om du har tid..
 
 
Sista fix i stallet och lyckades få en "akut-tid" hos min fantastiska kiropraktor innan vi åkte så 12.45 låg ja på hennes brits för genomknådning - AJ 😅 
Tror jag överansträngt mig sista dagarna.. 
 
Igår red ja sex hästar och hade en privatlektion, hade gärna hunnit med att rida Siri också men tog tid att se till att allt var iordning för stalltjänst o sätta hästar till elever osv.. 
 
Nu ska ja ha trevligt och vila mig lite!
 
Kram Madde 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0