Kildromin Emilia

Publicerat: 2015-09-09 Kl: 19:50:29 | I kategori: Allmänt

Vilken sötnos va? 
Hon är en 5-årig Connemara 😃
 
Imorgon blir det premiär på banan - om ja nu får fortsätta rida ponnysarna 😅
"-Du förstör ponnysarna" sa mamma, Fia o Ylva igår... De blir för fina för att bli skolponnys tydligen.. 
Jobbigt att rida föör bra? Vilket lycko-problem 😍
 
Idag har jag fått åka helt solo till Segersta med Millemannen - fick massor med beröm över formen vilket känns kanon för den blir lätt lite kort och "förhållen". Vi jobbade idag med slistor i galopp ett par piruetter åt varje håll och sedan fokus på traven som jag tycker är svårast för tillfället. Skolorna blev tillslut riktigt bra :)
Känns bra inför helgen - imorgon blir det att rida igenom küren igen.
När mamma hjälpte mig i måndags gjorde vi om lite i rörelserna igen - galopplängningen på volt funkade inge bra så nu slår vi på riktigt hög svårighetsgrad med 3:orna där istället och innan det lite inspiration från Lotta Espings GP Kür med Ciwi  där hon rider förvänd galopp på ett par ställen. 
 
Tyvärr blir det ingen kür med min bruna prins, han har lyckats göra något på skenan ena bak (troligtvis i boxen) hopplösa häst.. 
I Enköping ska vi tamejfasiken komma till start iaf!! 
 
Sadelkammaren närmar sig inflyttning - vi målar så ofta vi hinner.. Inflyttningsfest måste det bli när ALLT är klart!! 
 
Kram Madde 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0