Vad menas med akut vård?

Publicerat: 2015-10-14 Kl: 23:05:34 | I kategori: Allmänt

Nyss inkommen och varvar ner framför TV tittar på en ny serie Code black som handlar om akutsjukvård i USA. Jockes kommentar ska man spela in och skicka till akuten på Mälarsjukhuset?
Så kan de lära sig om effektivitet!
Sjukt många läkare på akuten( i programet) när jag var där sist(Eskilstuna) så såg jag ingen förrän jag ringde en god vän som kom dit och är läkare o hon fixa dit en till.
Tänkte att jag skulle sätta mig en dag och skriva en insändare när jag får en stund över.
Man får hoppas att man aldrig kommer dit och det är riktigt bråttom för då hinner man nog dö innan de ingriper. Kommer ihåg när jag åkte med ambulans då Madde blivit illa sparkad det kom inte ens någon och öppnade på ambulansintaget då vår bil kom från Södertälje de kom inte ens när vi ringde på klockan utan en av ambulans männen fick gå runt byggnaden och in och öppna själva de bara skakade på huvudet.
Man måste ha en anhörig med som är frisk som kan stå på sig om man blir sjuk allvarligt.
 
Nog om det nya sadeln var super på mina hästar idag i alla fall. Imorgon så ska vi isolera i ridhuset det är ju alla väggarna kvar och ljusinsläppen.
 
Ni glömmer väl inte att rösta på årets eldsjäl? Röstningen har börjat och ridklubben vinner 5.000 kr om vi vinner.
smsa 72001 , EK Eldsjäl 4
 
Sovdags
Ann
Fina Boss
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0