Måndag igen

Publicerat: 2015-10-12 Kl: 22:59:49 | I kategori: Allmänt

Veckorna rusar iväg känns det som. Vi har jobbat på som vanligt - Sofia är fortfarande inte helt ok efter sin smäll hoppas att det snart släpper. Men det betydde att jag fick rida hennes fina Pommes som tyckte att det var lite jobbigt att få stor matte på ryggen. Har insett att man är mer konsekvent när man rider andra hästar.
Blir helt enkelt lite tuffare. Pommes blev i alla fall fin till slut, han är lite som en obstinat ponny i början och ifrågasätter en hel del. Rolig är han!
Mina fina tjejer var så fina och utvecklas varje pass men så har jag också med dem blivit mer o mer noggrann.
Så glad över dem varje pass. Demeter är så duktig i bytena och traven känns mycket bättre.
Men jag rider också mycket bättre hela tiden men jobbar hela tiden med sitsen och tänker på det hela tiden och det ger resultat.
Största fokus just nu är aldrig klämma vilket jag också tjatar om på alla lektioner med mina elever. Det är också det vi jobbar hela tiden med när vi rider och utbildar våra lektionshästar.
Som de sa i helgen alla som var på kurs att de inte var vana vid att hästarna är så känsliga- ska man behålla det så måste man också få alla elever att sluta klämma och att hästen ska ta lätt tryck av skänkeln.
På eftermiddagen var bästa sadelprovaren här Jimmy sadeldoktorn vi tittade på sadlar till de nya ponnyerna. Dessutom tittade vi på Eltons sadlar och vilken tur för dressyrsadeln var trasig bommen var inte av men ett stag inne i sadeln. Hoppas att det går laga......
Dessutom har han lämnat en hoppsadel till mina hästar då de gamla nu går på olika ridskolehästar.
En begagnad Erre plus ska bli spännande att prova.
Är så glad att vi har Jimmy som alltid ställer upp och ser över våra sadlar. Tror att hästarna är lika glada.
Imorgon ska jag försöka att ta sovmorgon hoppas det går att sova.....behöver en sovmorgon.
Fina Aztor vars ryttarinna på kursen sa att hon aldrig ridit en så fin Häst tidigare....
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0