Dressyrclinic

Publicerat: 2015-10-06 Kl: 22:47:58 | I kategori: Allmänt

Ja ikväll var ju Roggan här för dressyr clinic. Det var några tappra själar som kom och de som inte kom missade något.
Totalt var det 4 ekipage som red. Jag red först på Melete och då pratade Roggan om hur man bedömer unghästar inför unghäst kval.
Sedan var det Veronica som red LA rörelser och Linda som red MSVC rörelser och avslutades med Madde som red Georges rörelser.
Då han pratade om hur man som domare bedömer ett ekipage och vad man tittar på.
Jag var ju inte med hela tiden eftersom jag red och gick iväg med min häst men han pratade om utbildnings skalan.
Lärorikt och jag o Madde kände att vi fick bra tips.
Han kommer ju även hit och har programridning 23 oktober och det finns platser kvar.
 
Idag har vi hoppat för Erik och jag red Demeter och Jaqueline - känner mig super nöjd. Riktigt bra hopp pass, Madde red våra nya ponnyer Boss och Seamie mycket fina ponnyer. Sofia red sina egna som skötte sig utmärkt o Anna red finaste Bosson som också var superfin.
Efter lunch så hoppade Madde o Jossan de två andra nya ponnyerna och de kommer bli super också. Kul med så  många nya fina lektionshästar nu gäller det bara att skola in dem i verksamheten för vi har så många barn som börjat rida och lider brist på ponnyer.
 
DRÄKTIGT!
Tove har varit här på fm och dräktighets undersökt våra två ston Samoa och Thaleia och båda är fortfarande dräktiga. Så kul! Samoas foster for omkring som bara den.
 
Så förhoppningsvis blir det två fina föl. Samoa beräknas föla runt 18/5 och Thaleia runt 9/6.
 
Sovdags
Ann
Demeter o Madde för ganska länge sedan
Millet mannen och Sofia
 
Kommentarer
Postat av: norrbotten emma

så fiin blogg =)
Ha en toppen onsdag

2015-10-07 @ 08:52:15
URL: http://nouw.com/lillemmish
Postat av: Ann

Tack vi försöker att hålla den upp daterad så gott det går :)

2015-10-07 @ 18:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0