Day off.. again..

Publicerat: 2015-10-05 Kl: 21:19:13 | I kategori: Allmänt

Skit också.. Hur mycket kan att trasig näsa egentligen ställa till det??
Hade återbesök hos läkaren på fm idag vilket gjorde att jag fick sovmorgon och väl hos läkaren bestämdes det att näsan skulle korrigeras vilket betydde massa smärtstillande vilket inte passar med bilkörning så bara att masa sig hem igen.. 
Men nu är nosen rak och det är jag så glad över - däremot har jag ett stort bekymmer :/ Läkningen kommer ta tid och under den tiden har jag fått strikta riktlinjer på vad jag ska undvika. Inga glasögon på 4 veckor, undvika lek med små barn (inte för att det händer så ofta) inga bollsporter eller som jag tolkar det sport alls egentligen.. 
Kände att det inte var läge att berätta vad min sysselsättning om dagarna var :S 
Jag har iaf varit och köpt tejp och plåster som jag tänkte ha vid "kristiska" lägen för att hålla den stabil om något skulle ske. Det ben som är av är tunnt och kommer tydligen lätt att hoppa ur rätt läge igen om jag missköter mig. Fick även rådet att använda en så mjuk kudde som möjligt så jag menar kan det hoppa snett för att jag har fel kudde lär det vara rätt instabilt..
 
Får se om jag verkligen ska hoppa imorgon - har några som starkt avråder mig men va fasiken jag hoppar ju inte med näsan? 
Så vi åkte till sängjätten när Anders kom hem från jobbet för att skaffa en mjuk kudde - gissa hur det slutade.. Med en ny säng :P Jag har tjatat i flera år om att vår säng är helt fel för mig och "råkar" man lägga sig i en riktig i en riktig sängbutik är det kört.. 
Hoppas jag både kan få sova bättre och bli bättre i kroppen av detta nu - den anländer dock först om ca 4 veckor. 
 
 
Vill ju sätta fart och rida ju!
 
Håller med min gulliga elev Ebbas mamma Carina - 2015 kan vi stryka, det är verkligen ett skitår på de flesta sätt och vis.. Hästar skadas eller till och med lämnar oss och själva blir vi sjuka eller skadar oss. 
 
Några bra förslag att hålla näsan från smällar? Utöver hjälm med visir..
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0