Ridning!

Publicerat: 2015-11-24 Kl: 21:45:26 | I kategori: Allmänt

Det är så kul när hästarna går bra och utvecklas! På fm red jag först Mille - styekan hos honom blir bättre och bättre men vi båda har mycket teknikträning att slipa på under vintern.. 
Seamie får en stor guldstjärna idag 🌟 ÄNTLIGEN kändes det som att vi fattat galoppen. Han får mer och mer styrka i galoppen, de enkla bytena börjar bli riktigt skapliga och han får mer och mer luft i steget i travarbetet. 
Vår nya häst vi fått på utbildning hade premiär under ryttare med mig idag vilket gick mkt bra, han har en god grund även om han ligger efter i utbildning åldersmässigt. Tror det kan bli en riktigt fin häst men behöver nog dra några drag med rakapparaten då han blev alldes krullig av svett på bara 15min jobb.. 
Bally har vi äntligen börjat sätta igång igen - sjukt fin ponny men mkt ängslig/ känslig. Även hon blev svettig på vår korta dejt i ridhuset 😝 
Seamie vid hoppträningen förra veckan!
 
Efter lunch hade jag spekulanter intresserade av Rangun och sedan red jag vår döläckra och stencoola 3-åring Samoa 😍
imorgon ska hon skos och även få broddar så kan vi ta oss ut på tur igen, så viktigt att rida ut mkt på unghästarna! 
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0