Ändrade planer..

Publicerat: 2015-05-12 Kl: 20:07:52 | I kategori: Allmänt

Jahapp då hamnade jag på Ekelund i natt.. Pappa kom på att han inte kunde hämta Rangun imorgon kväll då de ska bygga altan här.. Så jag fick åka hit och ta med mig lilla ekipaget imorgon bitti, inte enligt planen men ibland blir det inte som man tänkt. Hade jag vetat innan att jag skulle vara här ändå ganska skapligt tidigt på kvällen, 18.30 hade kanske någon av mina elever velat rida efter som jag är borta och flera har tävlingar i helgen.
 
Sent som tusan blir det imorgon också :/ De har flyttat fram starten till 16 från 15 plus att det var väldigt tilltaget med tid för de få unghästarna då Mads ska göra fyra starter där.
Jag själv har starttid kl.19.16 i MsvA, klassen är klar vid 21 och så är det lång resa hem till Ekelund efter det.
På träningen idag tyckte Mads iaf att R var mycket bättre och kortare redan ifrån start, vi jobbade med galoppen, piruetter och gjorde en serie med 3:orna samt en uppridning med halt.
 
Förutom min egna pålle har jag ridit tre andra hästar även idag, två av de jag red igår och så en väldigt fin men mycket grön 3-åring. Lite kär blev jag allt i henne :)
Var dock smått skraj till en början då den "kunde ha lite sadeltvång" :/ av alla svårigheter en häst kan besitta är detta vad jag gillar minst. Och efter alla resor med vår Poseidon så är jag inte superkaxig.
Fick dock jättebra hjälp från Mads och insåg hur alldeles för mesig man varit med våra egna i början, "- Men rid på spåret för h*lvete!" Den rörde sig riktigt fint och var inte heller så himla stor.  Så det var helt klart dagens mest lärorika pass!
 
På tisdagar är det även Yoga på schemat så innan lunch dök det upp en Yoga-lärare så det var bara att byta om och möblera om i loungen så vi kunde köra ett pass. Första gången jag testar och tror verklige att det kan vara av nytta!
Nöjd kille fick beta lite gräs efter träningspass och dusch!
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0