Lyckad men ack så stressig dag..

Publicerat: 2015-03-14 Kl: 20:56:17 | I kategori: Allmänt

Fin solig morgon startades med fix i stallet, mockning osv..
Jag hade mammas två första grupper och hade planerat uteritt (om vädret tillät). Det gick bra med båda gängen och Fia han precis hem ifrån tävlingen för att ha den sista gruppen 11.30. Jag skyndade in i stallet och fick då meddelande ifrån Annie på Segersta att jag gärna fick vara redo 30min tidigare än bestämt då en ryttare fått skadad häst. Ehh kanske 15min tidigare max kunde jag nog hinna till, blev rally med intag av en ngt lerig Mille, köra fram transport, äta lunch och byta om för att sedan packa och rengöra häst. Var klar på knappa 45min!
 
Plockade upp min elev Malin utanför Strängnäs som ville följa med och titta. Fick lagom med framridning och sedan rida lite programdelar för domarna, skolor ifrån MsvB:5. Skrittpiruetter och travlängningar, avslutningsvis red jag igenom PSG vilket gick fint fram till galoppen. När jag var i skrittpiruetterna sa Anna-Britta "- Nu ligger du på 70%, håll ihop det här nu" Ingen press alls.. Och galoppen är ju fortfarande vår akilleshäl.. Miss i andra slutan, en halv-ok priuett och miss i 3:orna.   :S
 
Malin filmade lite så vi ska försöka fixa över video-snuttarna :) Kul att få höra så många domare samtidigt och få mycket inputt på läget. Fick många bra kommentarer om Mille och även bra kritik, särskilt angående bettet då han går och gapar en del. Får testa ändra kjedjan och annars prova byta betsling helt enkelt.
 
Väl hemma igen finputs av Mille, spola/kyla hans ben. Avslutade kvällen med att harva ridhuset inför morgondagens hoppträning för Lotta Björe :D
Hade gärna varit med själv men blev bara två grupper så var nog inte meningen denna gång..
 
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0