Åter till vardagen....

Publicerat: 2015-03-31 Kl: 22:38:29 | I kategori: Allmänt

Ja ännu en dag fylld av träningsvärk. Inte så smart att första dagen (igår) starta upp med att rida 4 hästar efter att hasat runt i sanden och läst böcker badat etc.
Happy me igår när jag fick en träningstid för Mads idag!
Så dagen startades upp med privatlektion och därefter hoppning. Eftersom Sofia ville ha hjälp med att hoppa sina hästar så tyckte jag att jag kunde hoppa tillsammans med Sofia så bästa Jaqueline fick hoppa med mig imorse.
Rolig övning/bana som Sofia byggde upp och hennes hästar hoppade mycket bra.
Därefter gick bilen till Segersta och idag åkte jag själv. Min finaste gula stjärna Melete gick suveränt bra så lycklig!
Tur att jag har Sofia och Madde som ridit henne nu när jag varit bortrest.
Ett bra jobb har de gjort!
 
Mads var mycket positiv och tycker att hon är riktigt fin och att det kommer bli en riktigt bra dressyrhäst. Hon har mycket lätt för sig och är så bekväm att rida.
Förvända galoppen gick riktigt bra. Bodde jag närmre Segersta så skulle jag åka oftare. Tyvärr har jag ju bara en häst just nu då Demeter skadat sig när jag varit borta. Men jag håller tummarna för att det inte är allvarligt.
Hon är inte halt men då hon blev ordentligt tjock i ett framben så tittade Tove på henne i torsdags och senan ser helt ok ut men kan vara något med gaffelbands fästet men det var svårt att säga säkert utan det blir en koll snart igen med ultraljud.
Så typiskt då allt verkligen släppte i vintras och jag började planera tävlings säsongen. Bytena som satt till slut bla.
 
Har väl gjort något i hagen och det är ju risken man tar när hästarna får vara hästar och gå tillsammans. De där damerna har ju lite humör.....
Nu är det dags att sova för länge sedan då min dygnsrytm egentligen har natt och snart morgon....
God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0