En tävlingshelg över och en kvar..

Publicerat: 2015-06-28 Kl: 23:07:55 | I kategori: Allmänt

Lördagen kändes tuff helt slut så strök jag mig från alla mina starter. Det blev en hel del "brandkårs" utryckningar som alla löstes.
Vi hade en trevlig ryttarmiddag men få deltagare tyvärr. Som en ryttare sa det är klart att man väljer Mariefred ni har så bra mat och trevlig stämning - kul! Hon hade dessutom ett meeting precis bredvid sig som hon valde bort.
Vaknade i morse och kände ok jag ska nog starta en klass i alla fall.
Så fantastiska Helios fick gå en 1.00 m klass och det kändes riktigt bra fick ett pet men jätte nöjd med känslan.
Sofia red ju min fina Melete igår som vi sagt nog är den första häst som inte har speciellt stor talang för hoppning. Sofia red henne med bravur en felfri rúnda i 0.95 . Det var en till fin Arro Bell häst här Aida Bell en riktig snygging!
Det blev idag två fina placeringar för Sofia 3:a i 1.20 på Pebblan och 4:a i 1.00 m med Pommes som även var mycket fin i 1.10 men ett ner.
Madde o Magic gjorde också två fina rundor i helgen. Riktigt fina lektionshästar vi har!
Kvällen avslutades med att jag fick stränga hö då det strulade för Jocke så han låg efter och var tvungen att börja plasta fodret och han håller på fortfarande.
Härligt liv att jobba med hästar.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0