Olycksdjur :S

Publicerat: 2015-01-10 Kl: 19:05:58 | I kategori: Allmänt

Uane mig vilket snörusk vi fick på em! Satt på möte i kafeterian medan snön vräkte ner!
 
Har mockat massor idag, normalt mockar jag bara de boxarna i vårt stall (5st) så lite extra idag. Tycker det är urmysigt att mocka när jag inte har massa tidspress..
Härligt när det blir fint i boxarna och så är jag rätt petig och vill att det ska bli bra och på ett visst sätt. 
Nu finns det ju hästar som verkligen är lortgrisar men är boxen skitig på morgonen (ordentligt alltså) så är det oftast för att det inte blivit tillräckligt bra gjort dagen innan. Det gäller att se till o ta ut smutsigt och blött samt att det finns ett rejält lager med torrt strö överst när man är klar och att bädden är plan såklart 😃
Vi har ju bädd till iprincip alla hästar vilket betyder att vi tar ut skithögar OCH det översta blöta så bädden blir torr och jämn. 
 
Liten plutt 😓
Han har troligtvis sprungit eller lekt så han trillat på knäna.. Blev först kylskydd o så jodopaxomslag över natten. Såg inte så farligt ut men lite svullen o varm. 
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0