Gott nytt år alla!!!!

Publicerat: 2015-01-01 Kl: 20:53:26 | I kategori: Allmänt

Året 2014 har gått i en rasande fart och nu är det slut nu är det bara att ta sats på 2015. Mycket har hänt här på gården. Just nu har vi 30 egna hästar så har inte tanken varit men just nu ser det ut så. Vi har ett 10 tal inackorderingar och det passar vår verksamhet bra. Vi har nu möjlighet att ryttare kan komma på kurs med egna hästar dessutom kan vi ju ta emot hästar för utbildning osv.
En hel del nya hästar har ju tillkommit: Aztor, W-T, Kier, Pebble Beach, Helios tror inte jag glömt någon.....men några har också lämnat oss. Bell´s Hera och tyvärr fantastiska Kolibri.
Själv har jag fått uppleva livets bästa fest innan jul där det är svårslaget.
Antalet elever på ridskolan har ökat markant under 2014. Ännu flera kurser har vi anordnat. Proppfulla ridläger osv.
 
Nyåret firades in på Edeby gård hos Johanna o Jesper där vi firade med en del gamla vänner men även många nya vänner!
Så nu ska vi inspirera varandra jag o Johanna. Hon ska komma hit och träna med personal för mig och vi ska åka till henne och träna- få lära oss tölta!
 Passar ju bra eftersom jag har flera islandshästar i träning. Ska bli super kul! 
 
Året är redan mycket uppbokat och jag ska hinna med mycket roligt.
Imorgon har vi årets första rid weekend. Söndag har vi ett halvdags läger för de minsta barnen. 6/1 startar ridskolan upp igen.
9/1 kommer bästa Siv Birgersson hit  vi ska rida och sedan äta middag och umgås!
11/1 kommer Lotta Björe tillbaks och denna gång ska jag vara med själv också. Planen är att rida Jaqueline. Själv ska jag ha hopp kurs dagen innan för mina Stockholmsryttare som var här i måndags flitiga ryttare!
 
Jag längtar också efter min och Jockes efterlängtade semester som fått vänta vi brukar ju alltid åka i nov -dec. Men i år hade jag ju fullt upp med födelsedags firande. Men 11/3 så går flyget till Thailand kanske lite tokigt precis innan alla tävlingar drar igång men det är ju inte lika mycket turister då även om vi inte direkt åker till de ställen som har en massa turister.
 
Önskar alla ett fantastiskt 2015.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0