3 veckor kvar...

Publicerat: 2015-02-18 Kl: 22:56:43 | I kategori: Allmänt

Sedan är det vår tur. Idag har egentligen varit en bra dag men jag känner mig lite sliten. Idag har det varit full rulle.
Började med privatträning och även red den söta fjordingen en stund hann sedan med Elton, Helios o Aztor. Snabb lunch och sedan rullade bilen mot Segersta.
Lätt att bli beroende av att träna för Mads!
Idag fick Melete och Rocco följa med. Så innan vi åkte klippte Denise Rocco som bara var täckesklippt. Det är ju stor skillnad att rida i ett uppvärmt isolerat ridhus.
Bestämde mig att börja med Melete inte så klokt för Rocco blev milt sagt upprörd så det var bara att ta ut honom också så han fick promenera innan det var hans tur.
Min fina gula blev väldigt fin i traven och Mads var mycket positiv. Lite rörigt var det i ridhuset då det var spekulanter där på en av deras hästar.
Mads red Rocco och sa att han aldrig känts så fin att rida. Kändes så skönt efter allt jobb  med den hästen!
 
Vi hann även att diskutera en hel del hur vi ska göra med våra hästar eftersom Mads ej hade bokat in fler träningar hann skulle senare iväg med en elev på tävling som fick starta hans fina Weine.
Har fortfarande ej fått besked om nästa vecka då han ev ska ner till Patrik och träna och sedan vidare till Frankrike i två veckor för tävling. Så har jag otur så blir det ingen träning förrän efter semestern.
 
Fick en mycket glädjande fråga på fb ikväll. En mycket god vän kommer antagligen på besök i april. Hon har tidigare arbetat här och bor nu i Kanada där hon och hennes man har en massa kor som de sköter som cowboys har alltid drömt om att åka dit nu kanske jag får en spark i rätt riktning.
Snart hemma igen......
 
Stort tack till fantastiska Denise som ikväll åkte hem med sin Sixten.
God natt
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0