Svårt så svårt..

Publicerat: 2015-12-02 Kl: 22:24:47 | I kategori: Allmänt

Vilken dag!!
Har hunnit rida hela 8 (!) hästar idag :D Känns bra men är väldigt mör i kroppen då jag igår körde dubbla pass på gymmet då det var enda dagen jag kunde komma dit denna veckan :/ Tänkte på Emelie Brolin hela Tabata passet "- jag ska inte ta ut mig mer än absolut nördvändigt, har inget att bevisa för varken mig själv eller någon annan, detta är första Tabatapasset jag kör sedan tidigt i höstas"
Emelie skrev nämnligen ett mycket bra inlägg för några veckor sedan då hon följt med en kompis på ett liknande pass, ni som följer eller känner Emelie vet att hon är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och ger alltid ALLT. Gissa hur hon mådde i kroppen dagen efter? Med massa hästar att rida och en viktig träning inbokad.. Hon lärde sig då och jag lär mig av henne hoppas jag för även om jag är mkt mör så var det inte nära till tårar av smärta i musklerna.
Värt att tänka på - skynda långsamt!
 
På fm blev det först Mille och Rangun, dem rider jag alltid först om det inte är något annat som stör planeringen. Sedan vår utbildningshäst som jag gillat skarpt från första passet och han har nu börjat ifrågasätta om allt jobb verkligen är nödvändigt. Jag säger ja så efter vissa trottsåldersdisskusioner så går han som en klocka, men vi har mycket styrka och ork att jobba upp - återigen, skynda långsamt..
Rangun <3
 
 
Privatlektion innan lunch och sedan han jag med både skolhästen Mc Laren "Mackan" och Samoa innan intag där visserligen de andra redan hunnit få in typ alla hästarna :P
Därefter finaste Mickis, var så länge sedan jag red honom! och lille Boss innan ytterligare en privatlektion och sedan fix inför kvällens Clinic för Lotta Björe.
Som vanligt är hon väldigt bra, grundlig och noggrann - det vi MÅSTE vara för att lyckas. Som vanligt hade hon även kluriga banor med mycket övergångar osv. Jag red Magic i hästgruppen, jag anser honom som väldigt välriden och skolad men oj vad svårt det var - som jag sa till Lotta och publiken hade det varit nog så svårt att bara ha bommar på marken i den banan. 
Jag hade lite svårt att få till ett jämn flyt och få in bra avstånd - ville gärna sätta tillbaka honom lite för mycket. Nu blir det garanterat mer sådana övingar framöver, jobbigt att släpa fram allt "skräp" bara :/
Jättenyttig kväll och jag hoppas att ni som kom verkligen har lyssnat och tagit till er av alla kloka ord som sagts under passet. 
Lotta är ju inte så lätt att boka in på träningar men hon har kommit några gånger under året och vi hoppas få hit henne några datum under vinter och framåt våren också, då vill jag vara med också :)
Mr Magic <3
 
Nu är det verkligen sovdags!
 
Kram Madde 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0