Ny häst!

Publicerat: 2015-04-05 Kl: 19:58:02 | I kategori: Allmänt

Igår åkte jag den långa vägen till Kil i Värmland för att hämta hem vårt nytillskott i skolhästfamiljen. Fick sällskap av Christina vilket var väldigt bra och trevligt - TACK!
Vägen dit gick ok men hem kändes det verkligen oändligt långt :/ Inte så sugen på att åka bil efter senaste veckans roadtrips..
Jag hade själv inte kommit på tanken att ens titta på en annons på häst så långt bort, men när man har lagt ut en annons på "Köpes" så hör folk av sig ifrån landets alla hörn. Detta var ändå inom någolunda avstånd på drygt 3h enkel resa. Mickas ägare ringde mig och ville så gärna att vi skulle köpa honom då hon tyckte vi verkade vara en så bra och fin ridskola, så efter en del samtal med henne och att vi sett honom på film beslutade vi att köpa honom. Han besiktades i torsdags u.a och jag provade honom lite kort innan vi skrev papper och åkte hem till Ekelund. Stod snällt hela vägen :) Jättejobbigt att se en så ledsen säljare, både jag och Christina hade nära till tårarna..
 
Jag tror och hoppas att han kommer fungera bra hos oss, det är en jättego och fin häst att rida. Imorgon blir det premiärtur på hemmaplan, idag har han bara fått vara och vänja sig vid allt nytt.
 
Ni får nöja er med denna bild tillsvidare..
Stonehavens Micka 7år från Irland ca 165cm. Kallas för Micka eller Mickis - VÄLKOMEN TILL OSS!
 
Imorgon blir det full rulle, jag skulle tävlat men mamma rider istället. Lite halvkaos med ekipage till Div 1 laget som vanligt.. Skadade hästar gör att vi måste planera om..
Jag har tre hästar jag måste hinna rida och så tre privatlektioner inbokade innan jag måste åka vid 13.30 för att hinna hjälpa mamma med framridningen innan jag sedan ska skuggdömma hela klassen som pågår till strax innan 20 på kvällen.. 
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0