Galen vecka = ingen bloggning....

Publicerat: 2015-04-10 Kl: 22:59:28 | I kategori: Allmänt

Ja ett tag sedan jag skrev något men det har gått i 200 km/tim. Måndagen började med tävling för min del på finaste Helios. Detta har grämt mig hela veckan red igenom programmet i söndags då det var klart att jag fick ta Maddes plats.
Red fel glömde halt ryggning o Charlotte skällde på mig att jag ej fick glömma programmet.
Vad gör den gamla människan jo en Jocke och rider fel väg- kostade mig en placering att få -2 alltså första utanför placering.
Tisdag hoppträning för Erik som vanligt superkul och rolig hoppning där det känns super enkelt på framför allt Jaqueline!
Onsdag bilen går till Segersta och träning för fantastiska Mads. Min häst var så fin och fick beröm att hon var mycket bättre på en vecka.
På kvällen fick vi då besök av en fd anställd Åsa som sedan många år bor i Canada där de bedriver boskapsuppfödning och lever som cowboys.
Åsa var här med sin 11 åriga dotter Nicole som är min nya idol. Vilken tjej återkommer med filmer från deras liv i Canada.
Har aldrig sett en så ung tjej göra så tuffa grejer!
Tävlar på stora rodeoshower bla. Suverän på lasso. Rekordet var 2,5 sek att fånga en kalv med lasson från hästryggen!
Hon har här fått prova på "engelsk" ridning som de säger och ridit 3 olika hästar dressyr på Gent hoppat Ceacar vilket hon klarade galant fast hon aldrig hoppat på detta sätt.
Idag avslutade vi med en uteritt där hon red Ture och då lös ögonen på henne när han i full galopp drog om oss alla.
Hon är även mycket duktig i barrel race.
Men filmer kommer.
Nästa år går resan till Canada då ska vi åka när de jobbar som mest så att jag får prova livet som cowboy!
 
Den stora lyckan idag när vår veterinär Tove var för återbesök av min fina Demeter som vi trodde hade en sen eller gaffelbandskada som inträffade när jag var borta. Allt såg bra ut så jag får börja rida igång henne. Jag som trott det värsta.
Så då fick jag energi för ännu ett träningspass då det fanns en plats kvar för hoppträning för Lotta Björe så jag sadlade snabbt på Jaqueline med hjälp av en elev (bestämde mig 5 min innan). Fick massa beröm så nu är man boostad över helgen.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0