Onsdag

Publicerat: 2014-09-24 Kl: 13:21:05 | I kategori: Allmänt

Hera är åter på uppgång!! 
Jag har inte varit helt nöjd med Hera de sista veckorna, hon har känts lite tjurig och motsträvig. Och fet! Hon hade ju gått ner men så när det regnade igen satte väl gräset fart antar jag :/
Tävlingen i söndags var ju också ett "botten-napp" hade vi visserligen inte fått den där 2:an hade ju procenten varit en del högre men men..
 
Idag var det dags för dressyr i ridhuset och jobbade på samma sätt som på hoppningen igår då Erik instruerade bra när hon blev låg och tung. Fin häst och sidvärsrärelserna kändes riktigt fina (i söndags kändes det som dessa försvunnit ur vårt register tyvärr)
Så när hon nu kändes så fin är det ju bäst att testa lite nytt - GALOPPOMBYTEN!! 
Gjorde bara två och bara från höger till vänster eftersom jag själv har svårare vä-hö. 
Första blev lite svajigt men byte nr två blev kanon! även med ganska fin gest utifrån vad jag såg i spegeln. 
Massa beröm och lycklig häst o ryttare!!! 😃
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0