Visste ni?

Publicerat: 2014-11-23 Kl: 17:29:30 | I kategori: Anläggningen

Såg denna på nätet nu på em.. Mycket intressant och jag har förespråkat pall så länge jag kan minnas, många är dock i den tron att man ska kunna hoppa upp från marken och självklart är det en stor fördel om man kan det om man tex behöver ta sig upp där det ej finns något att stå på.
 
Jag själv sitter ALLTID upp med pall - även på de minsta. Kirre exempelvis, det absolut bästa är egentligen om man bara kan lägga benet över hästen då är slitaget som minst. Både på hästens rygg,ben och sadeln.
 
http://www.horsecollaborative.com/watch-this-and-youll-never-mount-from-the-ground-again/?hvid=1Qo6bK 
In och läs!! Där finsn även det här korta filmklippet i slow motion.
 
 
Så fram med pallen kära ryttare!! :D
 
Kram Madde 
Kommentarer
Postat av: Monika

Åh vad skönt att höra det från dig!
Jag sitter alltid upp med pall på våra islänningar, och skäms ibland över det. Men det ska jag aldrig mer skämmas över. 😊

2014-11-23 @ 19:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0