Summering

Publicerat: 2014-11-18 Kl: 21:57:29 | I kategori: Allmänt

Jahapp kanske dags att skriva några rader!
 
Det händer mycket nu (eller ja alltid) Hoppträning för Erik Berggren idag, jag hoppade Siri och Magic. Siri var kanonfin och även Magic men jag har egentligen inte hoppat honom sedan i sommras mer än någon enstaka gång. Så blev lite blandat på hinderna men väldigt schysst och fin häst. Vore kul om man kunde lura upp pappa på honom, tror de skulle kunna passa varandra :D
 
Mille får ta det lite lugnt efter förra veckans tuffa schema, han har fått vila igår och idag - imorgon blir det ut en sväng och på torsdag ska jag få ta med båda mina pållar till Segersta och Mads. Sedan väntar många tävlingar utomlands för Mads så blir troligtvis svårt att få till träningar i december :(
 
Fredagen på Strömsholm och Tränar/ridlärarfortbildningen var bra och givande. Mille skötte sig fint och det kändes tryggt att rida för Patrik trotts att det satt närmre 100 ridlärare och tränare runt banan. Mads tränar ju för Patrik sedan länge så mycket är sig likt . 
 
Millis!!
 
Efter fortbildningen var vi kvar och även syrran kom för att vara med på kvällens Clinic för allmänheten. En givande dag men oh vad sjukt trött jag var på slutet, blev ju rätt sent och jag gasade för fullt tillbaks till Ekelund för att hinna fixa allt inför resten av helgen. Han fixa transport, packa och linda Rangun för natten innan mamma och Fia kom med hästarna. 
Åkte mot Ellesta (utanför Nyköping) prick kl.7 på lördagsmorgonen, tog ca 1.45h att åka hela vägen dit på kringliga vägar. Visade sig att det låg bara några km från familjen Eriksson så på söndagen kom 3/5 av familjen och hälsade på mig - Josse, Olivia & Louise. Kul! Josse bor ju numera i Växsjö men var och hälsade på just denna helg - prefekt timing :D
 
Helgens kurs - Mental träning med enskild coaching - var mycket givande och jag hoppas att detta ska hjälpa mig ett par trappsteg upp och hjälpa mig att tänka om och rätt kring framförallt mig själv.
Kursen blev väldigt enskild och exklusiv då vi bara blev två deltagare då tre hastigt fick avstå pga en sparkolycka. Lätt hänt med hästar :S 
Tre ridpass - inte så mycket hård träning direkt utan mer fokus på mitt tänk - och tre coachingpass. Jag har bland annat fått lägga upp en plan på de närmsta 6 månaderna och planerar att jobba vidare med Anna. 
Denna kurs fick jag ju välja ut själv tack vare fina tävlingsprestationer under våren hos Katrineholms RF där Anna sponsrade. 
 
Nu är det sovdags..
 
Kram Madde 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0