Första natten med gänget!

Publicerat: 2014-05-16 Kl: 06:46:00 | I kategori: Allmänt

II natt har skolhästarna sovit ute för försten ii år, vilken perfekt natt då det verkat vara ganska varmt.  Var fortfarande 9 grader igår vid halv tolv o nu är det redan över 10!
Elton och Magic fick dock sova inne, Eltons kanonkula vill jag inte ha tillbaka - han börjar ju äntligen se ut som en häst igen efter förra årets bete. Magic ska ju tävla i helgen så då ska inte han heller trycka i sig onödigt mycket gräs så att han blir uppsväld och gasig.
 
Gårdagens teori gick bra!  De blev fullproppade med information - jag hade nog lätt kunnat snacka på en bra stund till men efter 1h & 45min kanske deras huvuden inte kan ta in mer info. Det har man ju fått lära sig på kurser att det är en relativt liten del som verkligen fastnar, största delen kommer man inte ihåg efter ett par dagar.
Jag skulle vilja ha så mycket mer teori än de vi har men många tycker teori är tråkigt och onödigt (?!) Men men det försöker vi ändra på! Det måste vara roligt och intressant! 
Fia med våra unghästar vid intag i onsdags, längst bort i hagen :/ men när pappa ska hämta då kommer de minsann så fort han visslar..
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0