Bra träningsdag!

Publicerat: 2014-05-12 Kl: 21:14:50 | I kategori: Allmänt

Grymt fina hästar idag!
Igår hade mina prinsar vilodag och fick nöja sig med att strosa runt i hagarna - tydligen bra upplägg för idag var de sjukt fina!
Rangun kändes bra redan från start, han brukar ju annars ta iaf 20min innan han börjar komma loss. I fredags var han egentligen inte alls bra och jag fick jobba häcken av mig rent ut sagt för att komma igenom. Han är ju väldigt speciell så man kan aldrig veta vad som är bäst i upplägg för honom, det skiljer sig hela tiden. Lycklig var jag iaf efter morgonens pass - mjuk och bärig med ett härligt tryck bakifrån - gjorde ett par travlägningar som trot eller ej börjar både se och kännas riktigt bra! Passagen gjorde han också väldigt fin idag..
Mille hade jag bästa passet på hittills - jag tror att fredagens jobb gav resultat och satt kvar :) Men jäklar vad mycket häst det är att sitta på och rida ihop! Jobbade mest traven eftersom vi la fokus helt på galoppen i fredags - jag ska liksom rida MsvA på lördag och känner smått oro för både serier (visserligen bara en i MsvA) och halvpiruetterna :S
Traven kändes fin, blev mycket skolor och skänkelvikningar. Fick sedan ett sjukt bra tryck i galoppen och hade inte tänkt göra några serier idag men då han kändes så fin så ändrade jag mig EN bara EN skulle jag göra. 5 i var 3:e - gick GRYMT bra :) Så sjukt nöjd häst och ryttare!
 
Snyggingen Mille!
 
Jag hann även med Shadde och Elton på fm och efter lunch var det Magics tur, han är i en formsvacka känns det som. Iaf dressyrmässigt, hoppningen gick sjukt bar förra veckan - kanske han vill vara hopphäst? Han blir så himmla lätt spänd och frustrerad.. Jaja det går väl över och ger förohppningsvis en ännu finare häst när han väl kommit igenom det. Imorgon kommer Erik (blev ju inställt förra veckan) så då får han iaf hoppa igen.
 
Sedan hjälpte mamma mig med Rocco, började riktigt motsträvigt men blev mycket fin till slut = bra avslut på träningsdagen!
 
 
Rocco <3
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0