Vår!

Publicerat: 2014-03-10 Kl: 16:41:36 | I kategori: Allmänt

Tänk vad man blir på bra humör när man känner att våren är på väg!
Trots att det kom en skvätt regn på em så skiner nu solen igen. Som Madde skrev så blev det ju en lång tur i lördags och jag insåg att det är mkt länge sedan jag red Hallinge rundan. Nu får det bli desto oftare. Så idag fick hästarna gå ut igen dock i Hista skogen. Demeter, Millet, Thaleia o Hera fick vi med oss nu när vi har två praktikanter.
Hann med och töm köra Rangun i morse eftersom Madde är på kurs och nu på eftermiddagen så red jag Magic i ridhuset. Har inte ridit honom sedan det" inte gick att rida". Oj vilken skillnad! Superfin man bara sitter där och han bjuder så bra in i handen väldigt bekväm häst att sitta på faktiskt.
Vilket jobb Madde har lagt ner på honom utvecklingen är verkligen enorm.
Igår hade jag en hoppkurs med ett gäng från Stockholm + Anna på Limpan. Det gick mycket bra och alla var super nöjda och ville komma snart igen........men som sagt hela resten av våren är uppbokad fram till våra meetings i sommar.
De tyckte att hästarna var så fina och sådant gillar ju jag som verkligen älskar mina jobbarkompisar. Red bra gjorde de också. Athos förvånade tom mig fast jag vet att han är fin så har jag nog inte sett honom gå med sådant tryck i hoppningen och hoppat så fina språng på länge. Så stolt är jag över hästarna.
 
Sofia har ju hopp tävlat i helgen båda dagarna och med framgång i lördags blev det en fin placering i 1.20 på Millet och söndagen var det dags för Pommes som fick gå två klasser (Millet gick bara en) 1.00 + 1.10 han går ju fortfarande unghästklass o i första var han nolla men i andra kändes han lite trött sa Sofia och fick några pet. Det var ju riktigt varmt så idag har Sofia rakat honom.
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0