Hemfärd. .

Publicerat: 2014-03-02 Kl: 18:05:36 | I kategori: Allmänt

Ja då sitter vi och inväntar tåget hem.. Har varit en mkt trevlig helg och de två sista dagarna har verkligen bjudit på tävlingar i världsklass - särskilt hoppningen!  Och vilka fantastiska prestationer våra svenska ekipage stått för! 
Superkul och nu är man taggad till att hem och rida igen! Har visserligen suttit i en sadel denna helg - Jimmy (Sadeldoktorn) som vi känner och har använt oss av i många år nu har hjälpt en vän att ta fram en ny sadel och då ett nytt märke.  Ska bli kul att provrida i denna på riktigt - verkar super! 
 
Två par nya ridbyxor har jag med mig hem - MYCKET behövligt då jag nu egentligen bara har ett par som är ok att träna i. Man sliter ju en del... Av märket Pikeur fötstås då dessa är helt suveräna,  kostar en del men de håller betydligt längre än andra billigare märken.
Har även köpt ett par nya stövlar som jag ska ha och tävla i, mina fina Königs jag haft sedan 2007 är fortfarande i mkt bra skick men jag har blivit smalare i vaderna så de ger inte det stöd jag vill ha. 
Mina bruna vardagsstövlar ÄLSKAR jag verkligen och ville köpa nya sådana då de är rätt slitna på insidan men nu blir det på detta viset i stället. 
De bruna får jag länna in och se om det går att förstärka insidan för de är hela och fräscha i övrigt, plus att jag har ju mina fina gamla tävlingsstövlar jag kan använda.
Elton har jag köpt ett nytt pannband till då hans gått sönder när ja var på semester :/
Synd för han passade verkligen bra i det.. och det verkar inte finnas att köpa på Hööks längre.
Ska testa om det funkar med strass på hans lilla huvud eller om jag ska köpa något annat.. 
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0