Vilken dag!!

Publicerat: 2014-06-25 Kl: 22:45:46 | I kategori: Allmänt

Fantastiskt nöjd med dagen trotts att den varit lång och minst sagt kaosartad = en normal dag hos familjen Holmqvist ;P
 
 
Såg till att komma ut lite tidigare till stallet imorse och sedan red jag och Fia ut på Calima & Siri. Väl hemma igen ställde jag snabbt in henne så fick Fia göra iordning för jag var några min sen till min privatlektion.
Nöjd ryttare och svettigt ekipage efter avklarat träningspass :)
 
In med alla lektionshästarna inför "Äventyrsläger" och så köra igång med dessa härliga ungdomar, drygt halva gruppen skulle ut på tur. Något som slutade i lätt kaos då några hästar kastade sig och två föll av i gräset. Som tur var gick det relativt bra med båda tjejerna men vi valde att vända hem och så fick de avsluta i ridhuset.
 
Fia hade då förberett Demeter och Mille så vi snabbt kunda lasta och fara till Segersta för lite träning. Det gick bra idag - mycket bra med mig hem och nu jäklar ska vi träna de där eländiga serierna tils vi storknar!
Mycket beröm fick vi också, Mads tyckte han var mycket bättre i ihop sig och i formen samt att min sits var väldigt bra och att jag nu red mycket bättre! Tummen upp! :D
Både jag och Mille badade i svett och jag valde att behålla hjälmen på mitt svettiga huvud när vi efter passet stannade en stund och fikade med bästa Siv Birgersson som kom för att titta och hade med sin smarriga kanelbullar.
Skönt att inte behöva kasta sig i bilen för att stressa hem till lektioner.
Väl hemma hade jag ju en kuse kvar - Rocco - bad mamma snällt i bilen om hon möjligtvis kunde tömköra lite innan jag red.
Hon var inte så svårövertalad och tur var väl det för han gick så sjukt bra efter = LYCKLIG! Tömköringen är guld för honom och oss. Så nu måste jag se till att tajma och planera in så mamma kan hjälpa mig med detta så ofta det går.
 

Snyggingen i galen utstyrsel!
 
Rangun fick idag bara promenera lite backträning på skrittbandet. Imorgon blir det dressyrtrim på alla tre, Mille, Rangun och Rocco. Sedan finns ytterligare ett gäng hästar att hinna med och anläggningen som ska iordningställas inför helgen. Jag har även en privatlektion direkt på morgonen, Äventyrsläger och så Ebba på em.
Kan säkert rada upp ytterligare uppgifter men nu får det räcka blir alldeles trött bara jag tänker på allt som ska hinnas med!
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0