Oj vilken vår det blir!

Publicerat: 2014-01-29 Kl: 22:29:42 | I kategori: Allmänt

Sitter här och försöker sätta logistiken för våren. Då gäller det att få till det med tävling - kurser etc.
Själv ser det inte ut som jag kommer kunna tävla så himla mycket men får jag träna massor så är det viktigast.
 
När det gäller tävlingsterminen i vårt distrikt så är det ju lite  rörigt. Vi har ju från TK:s sida satt alla datum på alla allsvenska omgångarna de senaste åren. Men fått mycket klagomål på det. Pga att klubbarna vill kunna bestämma själva när de skall ha sina omgångar så höstas sa vi att ok vi kör på som förr. Detta har då resulterat av att någon div tex har tre omgångar inom loppet av 4 veckor. Inte optimalt + att det blir ju omgångar som går samtidigt. Men men vi får hoppas att de flesta tyckte det var bättre förr när vår eminenta konsulent Lollo satte alla datum så att inget krockade så kanske vi kan återgå till att sätta datumen innan!
 
Det gäller även att få till det med hästar/ponnyer då det är mycket kurser och några vill ut och tävla lag på lektionshäst.
 
Har aldrig haft så mycket kurser på helgerna. Får ingå celldelning...påsk är det i alla fall ingen kurs eller tävling.
 
Samt efter vårt dressyrmeeting det får bli några lediga helger i juli. Svårt att hinna med ett socialt liv också. Vi är ett gäng tjejer som försöker få till en tjejträff men det ser mörkt ut. Vanliga människor är ju ledig på helger och om jag är ledig så vill jag ju tävla. Sedan ska ju Madde o Sofia tävla också.
 
Första kursen är nu 15-16/2 ett gäng från Örebro de har aldrig varit här förut.
 
Kul att man trivs på jobbet i alla fall.
 
Idag har det hoppats en lydnads övning med travbommar på volt, studs och travhopp. Jag hoppade Demeter den stora gula Hera får vänta ett tag till. Sofia red Millet, Pommes, Thaleia och Rocco!
Elton har jag också ridit och Anna Magic. Magic går bara bättre och bättre för varje dag!
God natt!
Ann
Uranos och jag inför en start i div I förra våren
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0