Full fart snart ny vecka!

Publicerat: 2014-01-12 Kl: 22:17:40 | I kategori: Allmänt

 
Ja söndagkväll igen och snart ny vecka. Hela familjen har fått ett härligt avbrott i helgen då vi tillbringat ett knappt dygn i Stockholm på Yasuragi  härligt med spa.
Vi fick en fantastisk middag igår kväll med en kock som lagade maten vid vårt bord.
Väl hemma idag igen så var det bara att kasta sig in i verksamheten igen. Idag kom det en praktikant från hästgymnasium i Dalarna och hon har med sig sin egna häst. Hon skall vara här i tre veckor till att börja med.
Innan mina lektioner så hade vi möte i TK i ridklubben.
Det är ju bla dags att anmäla lag till allsvenskan i distriktet. Men även hög tid att planera årets tävlingar och andra händelser.
Första tävlingarna blir ju vecka 8 ponny dressyr lördag och häst dressyr söndag.
Dagen efter är det dags för veterinär Tove Forslund att föreläsa angående rid relaterade skador på häst och hur man undviker dessa samt annat matnyttigt. Viktig kunskap för alla både för de med häst som utan.
 
En rolig upptakt blir det också med alla som skall rida i lagen. Riktigt många som anmält sig till våra lag riktigt kul!
 
Kylan har ju tillslut kommit och jag har inte vant mig ännu - kallt ikväll när jag hade lektionerna.
god natt !
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0