Effektiv dag idag!

Publicerat: 2014-01-27 Kl: 23:04:57 | I kategori: Allmänt

 
Vilket väder snö hela dagen och blåst som f..n. Sofia visade en bild på Madde på stranden med en drink så jag tyckte vi kunde göra detsamma och visa hur mysigt vi har det i blåsten.
Härligt med så många duktiga tjejer i stallet har hunnit med många hästar idag. Startade upp med Demeter som inte var lika tam i början så det är bara att dressera på. Hon ska nog inte vila .....
Hera fick även hon gå ett dressyrpass,
Sedan höll det på att gå tokigt på riktigt - tömkörde Rocco och han var mycket bättre än förra veckan. Men som sagt var det var ju ett himla oväder så rätt som det var blåste det till ordentligt och han  stack. Så himla stark och det var omöjligt att få stopp på honom dessutom så satt Sofia på Rangun!
Han drog med tömmarna efter sig och gick omkull -skrek åt Sofia att sitta av. Som tur var blev han chockad och jag lyckades fånga honom då han ville till Rangun.
Sådan tur att inget värre hände. Att töm köra är ju inte helt ofarligt. Hade aldrig förlåtit mig själv om han skadat sig nu när Madde är borta.
Han blev i alla fall väldigt fin igen.
Sedan var det dags för Thaleia och när hon var klar så var Rocco utsläppt i sin hage där han stod i snöblåsten i ena hörnet och såg rädd ut - en stor plast från spån bal hade blåst iväg och satt i hans staket och fladdrade. Riktigt mycket mental träning idag för tuffingen.
Efter lunch så red jag även Elton, Uranos och Jolita. Så jag känner mig nöjd med dagen.
Imorgon så blir det att rappa på för då ska jag även hinna med två privatlektioner en före lunch och en efter. Dessutom ska Sofia sitta hela dagen med årsbokslutet så hon lär inte hinna med så många hästar.
 
Har försökt att få komma och träna i veckan på Segersta men nu har hans träningar startat upp så det var fullt denna veckan. Så man får helt enkelt ge sig till tåls till vår ordinarie tid nästa onsdag. Hade hoppats att få en tid så att Sofia också kunde följa med på Millet men det lär bli svårt då hon har så många lektioner på onsdagar.
 
Anna red med på Magic på lektionen ikväll och han går från klarhet till klarhet. Får se när han kan börja gå med på lektionerna på riktigt med "vanliga" elever.
Nu är det sovdags
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0