Sportlov!

Publicerat: 2014-02-18 Kl: 21:29:04 | I kategori: Allmänt

Åhh vad det är trevligt att få upp ett par tejer till stallet när det är skol-lov.. när jag var "ung" (om jag nu får säga så- låter ju som jag är typ 100år) så var det alltid full rulle på loven. Ett helt gäng med tjejer var i stallet för det mesta och de cyklade iprincip ALLTID till och från stallet ifrån Mariefred.
Mycket kul hade vi och mycket lärde sig alla dessa ungdomar både kring stall och hästar men även ridmässigt då vi red ut så mycket vi fick och kunde. Letade nya ridvägar och hade det allmänt trevligt - självklart en del bus också, det hör ju till ;P
 
Två tjejer har varit uppe både igår och idag och kommer redan före sju på morgonen! Morgonpigga brudar! De får hjälpa till att fixa hästar inför och efter träning, släppa in och ut hästar, fodra och mocka nån box. För att bli en skicklig ryttare krävs det ett enormt kunnande om hästen som individ och dess skötsel, även om timmar i sadeln är otroligt viktiga kan man aldrig bli riktigt duktig om man inte har hela biten.
OCH man är aldrig fullärd!
De har fått rida ut på några av ridskolahästarna som såklart tycker det är toppen att slippa ridhuset och komma ut och mysa i skogen då det såhär års bara är lektioner inne eftersom det inte går att rida ut med några grupper när det är mörkt på kvällarna.
 
Christina har tagit massa bilder idag men det är något feeel men min dator - går ej att få in dem i bloggen :(
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0